sie 152015
 
święto-kaczki-Lidzbark-Warmiński

Święto Wojska Polskiego po lidzbarsku (mem)

Dzisiaj w prawie całym kraju odbyły się uroczystości związane ze Świętem Wojska Polskiego. Ustanowione przez Sejm RP w lipcu 1992 r. święto, obchodzone jest na pamiątkę zwycięskiej bitwy warszawskiej w 1920r., stoczonej w czasie wojny polsko-bolszewickiej. Prezydent RP pan Andrzej Duda podczas dzisiejszej uroczystości w Warszawie powiedział m.in.:

„[…] Ogromnie się cieszę, że dziś dzień naszej wielkiej rocznicy i naszej wielkiej radości. Radosne święto zwycięstwa Polski. 95 lat od wielkiej Bitwy Warszawskiej, bitwy w której polscy żołnierze, razem, mężnie, niezależnie od pochodzenia zatrzymali nawałę bolszewicką nie tylko na Polskę ale nawałę bolszewicką na Europę […] Chciałem jeszcze raz serdecznie dziękując wszystkim polskim żołnierzom i przybyłym gościom podziękować także organizatorom pięknych patriotycznych uroczystości dziś w całej Polsce. Za to że zapraszają żołnierzy, za to że zapraszają weteranów, za to że stojąc  razem tu i w tylu innych miejscach w naszej ojczyźnie umacniamy poczucie wspólnoty, jednoczymy się wokół ważnych wartości […]”

_API2284

Burmistrz Miasta otwiera święto kaczki

Chciałoby się głośno wykrzyczeć „Panie Prezydencie! Tej pięknej, patriotycznej uroczystości nie obchodzono w całej Polsce! Dzisiaj w Lidzbarku Warmińskim oddawano hołd kaczce!”. Włodarze miasta zamiast odrobiny patriotyzmu i dumy narodowej zaserwowali mieszkańcom… święto kaczki. Piękny wysoki maszt flagowy usytuowany w centrum miasta stał dzisiaj nagi, bez biało-czerwonego symbolu naszej ojczyzny. Zdawać by się mogło, że my Lidzbarczanie, mieszkamy w jakimś innym kraju. Że ten cały patriotyzm i pamięć o poległych żołnierzach w zasadzie nas nie dotyczy. Że bolszewicy (sowieci) nie byli wcale naszymi wrogami, bo przecież co roku oglądamy „Czterech pancernych i psa”. Że nasze lokalne władze wiedzą lepiej jakie zorganizować święto, a jakie przemilczeć. Trochę wstyd, że w mieście gdzie są dwie jednostki wojskowe w tak ważnym dniu zabrakło choćby namiastki uroczystości.

O dzisiejszym Święcie Wojska Polskiego pamiętali patrioci ze stowarzyszenia „Nowa Warmia”. Pojawili się w namiocie pod Wysoką Bramą, gdzie zgromadzonym gościom rozdawali ulotki następującej treści:

15 sierpnia 1920

Bitwa Warszawska przechodzi w decydującą fazę. Dzień ten nazwano cudem na Wisłą. Nasze wojska odrzuciły nawałę bolszewicką od stolicy Polski i przeszły do kontrnatarcia. Dzięki wierze w zwycięstwo, ofiarności i bezprzykładnemu męstwu całego narodu ocaliliśmy swoją niepodległość i uratowaliśmy Europę przed bolszewicką zarazą.

15 sierpnia 2015

W 95 rocznicę tych wydarzeń, w dniu Wojska Polskiego, obchodzimy w Lidzbarku Warmińskim, zorganizowane przez włodarzy miasta – święto kaczki…

Nasza Ojczyzna umiera …

Polacy!!! Obudźcie się !”

 

Dzisiejsza impreza finansowana była z publicznych pieniędzy. Relacja z ubiegłorocznej 1 edycji TUTAJ

 Posted by at 10:39 pm
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
70 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
czytelnik
9 lat temu

Zobaczcie sobie w Lidzbarskiej , jak było obchodzone święto WP. I nie szczekajcie .
Starosta dostał order z kartofla ,p oseł , nic nie dostał ,ale był ,czyżby burmistrza nikt nie zaprosił ????To jak to jest ,kto tych darmozjadów karmi ? Nie obywatele ? Których przedstawicielem jest burmistrz ?
Czy oni nie są w mieście ?

drag
9 lat temu

No fajterzy 23.08.2015r. o godz 16 pokarzcie się pod symbolem miłości do bratniego munduru.

zadziwiony
9 lat temu
Reply to  drag

A za co oni mają się karać?

pede
9 lat temu
Reply to  zadziwiony

buhahahahahahahaha dobre masz łapkę w górę !!!!!

gościu
9 lat temu

coś dla przypomnienia co niektórym, że święcić można zawsze http://lidzbarkwarminski.wm.pl/215790,Swieto-Wojs

ola
9 lat temu

Dzięki API że zaoszczędziłeś nam nagrania z wypocinami bzdur – mistrza JW:D

pasjonat
9 lat temu

Jakiś czas temu ktoś tą nową władzę wybrał, a teraz po niej jedzie.
Ludzie zastanówcie się co chcecie.
Jesteście, co niektórzy oczywiście jak chorągiewka na wietrze.
Nawiasem mówić święto WP to jest święto wojska a nie polityków, nie mieszajcie ich do polityki. Dlatego myślę, że odbyło się ono w koszarach żeby baranów tam nie było.

DamdiDam
9 lat temu

Coś NOWEGO: A jak temat naszej strefy ekonomicznej , co z inwestorem od rybek czy zatrudnia juz wymagane 20 osób? z tego co można zauważyć zatrudnił może ze 2 do wypełniania papierków.. Jak fama się rozejdzie to naprawdę strefa ruszy i firm typu "krzak" będzie mnóstwo , a bezrobocie te same.

czytelnik
9 lat temu
Reply to  DamdiDam

Q…xwa 20 ? Miało być 70 …

czytelnik
9 lat temu

A wam ,miłośnikom Romana ,to Adolf się czasem nie zaplątał … ??

Baltazar
9 lat temu

Czy trzeba więcej by zorganizować referendum o odwołanie burmistrza i radnych Lidzbarka Warmińskiego?

czytelnik
9 lat temu
Reply to  Baltazar

Baltazar Gąbka ???

TomaszCzajer
9 lat temu
Reply to  API

Drobna poprawka, API, 10 m-cy, na podstawie Dz.U. 2000 Nr 88 poz. 985, i do 8 m-cy przed upływem kadencji

ggg
9 lat temu
Reply to  API

Wydaje się, że trzeba 😉 "… i radnych Lidzbarka Warmińskiego";)

anonim
9 lat temu
Reply to  ggg

Tylko takie gadanie. Może API najpierw zorganizuje referendum ws. odwołania straży miejskiej, a dopiero potem burmistrza i rady.

tinek
9 lat temu
Reply to  ggg

Propnuję ApiEGO na Burmistrza, Przewodniczący Rady Jan R. i koniecznie ggg na radnego, wtedy by był porządek a i inwestorów pełne miasto. A na mieście cwierkają, że 5 gmin już ma kandydata.

zadziwiony
9 lat temu
Reply to  API

Ot politruk i dzierżymorda czystej wody.

JAY
9 lat temu

święto kaczki – żenada – to nie jest święto co tu świętować? Normalni młodzi ludzie kładą lachę na takie syfilisy. Zainteresujcie włodarze czymś tych mieszkańców. Oddajcie hołd za cud nad Wisłą – patriotyzm to nasza duma. Kaczki??? Do kaczki to w szpitalu nalać mogę.

czytelnik
9 lat temu

Wojsko cały rok ma święto , biorą kasę za darmo ,,, przecież nikt nie wypowiedział nam wojny , a te "misje" to na własne życzenie .
W czasach pokoju powinni zarabiać minimalną krajową ,albo i mniej .

A.B..
9 lat temu
Reply to  czytelnik

Zaciągnij się do wojska, będziesz brał kasę, ale wiec, każdy następny dzień, może być Twoim ostatnim.
Wojsko, to nie żarty, każdy dzień na baczność i wyjazd……

czytelnik
9 lat temu
Reply to  A.B..

Ja to w wojsku byłem ,w odróżnieniu od ciebie mięczaku ,więc nie pisz o czymś , o czym nie masz pojęcia , ty byś takiego wojska ,jak moje ,nie przeżył ,jak i większość współczesnych , tzw. żołnierzy …

A.B..
9 lat temu
Reply to  czytelnik

Jeżeli byłeś, znasz powiedzenie, "lepiej tysiąc na spocznij niż dwa na baczność".

czytelnik
9 lat temu

""Ludzi ci unikają niskich szczebli administracji,wybierają funkcje decyzyjne, lub zakładają własny biznes."""
To ty jesteś idealny materiał na elyte …

A.B..
9 lat temu

Niestet, uwidacznia się brak ELIT w naszym mieście. Ci co się mienią elitą, są jej tylko namiastką..
Zawaliły święto WP elity mundurowe, urzędnicze i kulturalne,wynika z tego, nie mamy w mieście ludzi
"myślących do przodu" z perspektywą, tacy ludzie są drożdżami społeczeństwa, najwyżej opłacani przez biznes,
po prostu wyszukiwani i zagospodarowani.
Ludzi ci unikają niskich szczebli administracji,wybierają funkcje decyzyjne, lub zakładają własny biznes.
Domyślam się, styl zatrudniania w urzędach jest po protekcji a nie merytoryczny, ciężko będzie przezwyciężyć
takie trendy a za tym wiąże się brak rozwoju miasta. Stajemy się "pipidówką"

czytelnik
9 lat temu

Się patriotów narobiło ,szczególnie spod znaku Dmowskiego .

krzysztof
9 lat temu

bardzo zachęcam na FB.. Patriotyczny Lidzbark

Mirosław Maczyta
9 lat temu

Jeszcze odnośnik do "znienawidzonej" tutaj dziennikarskiej konkurencji- piękne zdjęcia – warto POpatrzeć
http://lidzbarkwarminski.wm.pl/167886,Obchody-woj

ggg
9 lat temu

1. Panie MM, a masz info z tych uroczystości w 2014 roku ? 😉
2 " Z tego co wiem, to głównym organizatorem swięta Wojska Polskiego było Wojsko – Jednostka. widocznie ktoś uznał że nowy Burmistrz nie jest z właściwego układu i nie będą mu robić promocji. ":(

Mirosław Maczyta
9 lat temu
Reply to  ggg

Panie ggg – to co Pan pisze i jak Pan pisze o naszym Burmistrzu przynosi mu więcej szkody jak pożytku.
To nie jest do obrony- rok 2013 nie był rokiem wyborczym, nikt tu nie grał wyborami.

ggg
9 lat temu

Panie MM rok 2013 był wyjątkiem ?
Jak było z tym 15 sierpnia i obchodami owego święta w L.W np w 2008,2009,2010,2011,2012,2014 roku ?
NIe chodzi mi o wybory !

Mirosław Maczyta
9 lat temu

Rok 2013 – dla pokrzepienia serc i pamięci co poniektórych oponentów wszystkiego co PO się nazywa

" „Od trzech lat świętujemy dzień Wojska Polskiego na placu apelowym miasta. Dzięki włodarzom pułku i Lidzbarka Warmińskiego, mamy możliwość uczestnictwa w tym ważnym święcie, czcząc zasłużonych, poległych przodków i jednocześnie radując się z posiadania tak prężnie rozwijającej się Jednostki Wojskowej jaką jest 9 Warmiński Pułk Rozpoznawczy” – skomentowała uczestniczka obchodów Święta Wojska Polskiego, żona żołnierza zawodowego.

15 sierpnia uroczystą Mszą w Kościele Garnizonowym rozpoczęto Obchody z okazji Święta Wojska Polskiego, by następnie na placu apelowym miasta w obecności jego władz, przedstawicieli samorządów, innych niż wojskowych służb mundurowych i mieszkańców, podkreślić znaczenie tego dnia w naszej polskiej przeszłości. Prócz stałych punktów uroczystości takich jak odegranie hymnu narodowego czy podniesieniu flagi państwowej na maszt, defilady żołnierzy i pojazdów, punktem, który najbardziej podobał się publiczności była salwa honorowa i odczytanie Apelu Pamięci.

„Był to bardzo wzruszający moment, gdy żołnierze kompanii honorowej oddali strzały i w odpowiedzi na wołanie oficera, który go odczytywał i mówił – Stańcie do apelu! – odpowiadali: Chwała Bohaterom!. Przypominają mi się w takich chwilach moje lata służby. Widać, że wojsko się zmieniło, ale tak jak powiedział dowódca pułku, jest teraz inne co nie znaczy gorsze, a moim zdaniem to, że pułk chce świętować z cywilnym społeczeństwie i nie „zamyka” się w koszarach, jest powodem do radości. W odpowiedzi na tę ewentualność na plac przyszło dziś wielu mieszkańców. Widać chcieli wziąć czynny udział w Obchodach, a nie tylko oglądać je w telewizji. To moim zdaniem przejaw patriotyzmu”- dodał Pan Jan, który ze względu na słuszny już wiek, uroczystość oglądał ze swojego balkonu.

Innym podniosłym momentem obchodów było mianowanie porucznika Pawła Skrętkowskiego na wyższy stopień wojskowy (stopień kapitana) oraz wręczenie medali dla zasłużonych żołnierzy naszego garnizonu.

Po części oficjalnej, przemowach zaproszonych gości w tym Posła na Sejm i Burmistrza miasta, a także Dowódcy Pułku, wszyscy znajdujący się na placu zostali zaproszeni do zrobienia wspólnej pamiątkowej fotografii. Pierwszej takiej w historii miasta. Fotografia ta to można powiedzieć symbol, wspólnota między środowiskiem cywilnym a wojskowym, to dowód na ścisłą więź miasta z jednostką i jednostki z miastem."

krzysztof
9 lat temu

widać wychowanek HSPS-u……dla młodzieży wytłumaczę,,,bo kiedy Pan M.M uczęszczał do lidzbarskiego LO..była taka organizacja Harcerska Służba Polsce Socjalistycznej…taka narracja

Mirosław Maczyta
9 lat temu
Reply to  krzysztof

Muszę Pana rozczarować- nigdy nie należałem do żadnej organizacji jak Harcerstwo, ZSMP, żadnych partii politycznych
zarówno w "tamtej" Polsce jak i obecnej..

Przecież ja niczego złego nie przedstawiłem, wręcz przeciwnie
Widzę, że nawet pozytywne spojrzenie jest niedobre. Ciekawe …..

TomaszCzajer
9 lat temu

Brawo dla ówczesnych włodarzy. Z klasą i szacunkiem potrafili oddać hołd obrońcom naszej Ojczyzny. I tym bardziej zadziwia zachowanie aktualnego Burmiszcza, który przedkłada jakieś ptaki ponad pamięć o bohaterach, którzy walczyli o Polskę. Dobry wpis, p. Maczyta, w pełni popieram. Tylko powinien być skierowany do władz LW.

Tomasz
9 lat temu
Reply to  TomaszCzajer

"Jeszcze wolska nie zginęła…" To jest właśnie szczyt patriotyzmu!

xyz
9 lat temu
Reply to  TomaszCzajer

Burmiszcza?

A.B..
9 lat temu

Nasuwa się pytanie, kto zamieszkuje nasze miasto?
Ilu mieszkańców wywiesiło flagi?
Kogo wybraliśmy do władz miasta i powiaty?
Ilu z nas ma pochodzenie/korzenie/ polskie.
Chwilę pomyślmy a wszystko będzie jasne.
POLSKA, to ludzie i ich zaangażowanie w sprawy publiczne
POLSKA, czy to już tylko kraina na mapie historycznej.

krzysztof
9 lat temu

warto zaapelować do Mieszkańców Lidzbarka i Władz PIS-u aby przykładem innych miast -skoro władze miasta nie chcą uroczystości patriotycznych w Lidzbarku- przykładem innych miast-sami organizowali patriotyczne manifestacje…tak w tym roku było w Olsztynie…Wczorajsze obchody 95 rocznicy Bitwy Warszawskiej. Wczoraj, 15 sierpnia o godzinie 12:00 na Pl. Solidarności przy pomniku Wolności Ojczyzny odbyły się uroczystości upamiętniającą to niezwykle ważne dla historii Polski i Europy wydarzenie. Uroczystości były zorganizowane przez Komitet Miejski Prawa i Sprawiedliwości, Ruch Społeczny im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego oraz
organizacje i środowiska patriotyczne z naszego miasta

zorientowany
9 lat temu
Reply to  krzysztof

A Tobie to chyba ten upał zaszkodził…
To może lepiej propagujmy higieniczny tryb życia… O częstym myciu rąk, zębów…. To dla zwolenników HIGIENY…
A może coś dla poprawienia tężyzny fizycznej… Wszak ruch to zdrowie… BBL i zawody, propagowanie ruchu….
Dla zwolenników rasta imprezy reggae…
Jest w Lidzbarku kilka imprez kulturalnych… wernisaże, koncerty, prelekcje…
Każdy znajdzie coś dla siebie a narzucanie wszystkim patriotycznego wychowania to tak samo, jak narzucanie ogółowi swoich upodobań, jak instalowanie "kołchoźników" w celu prania mózgów…

CZŁOWIEKU, OBUDŹ SIĘ!
Polityka nakazowo -rozdzielcza to zamierzchłe czasy…..

Interlokutor
9 lat temu
Reply to  zorientowany

Moim zdaniem polityka, jak to zostało nazwane, nakazowo- rozdzielcza aktualnie ma się lepiej niż kiedykolwiek.

Gość
9 lat temu
Reply to  krzysztof

a to w naszym mieście jest jeszcze PiS?

Baltazar
9 lat temu
Reply to  Gość

Podobno ktoś ich gdzieś kiedyś widział – jak UFO :-).
Panie Krzysztofie zgadzam się z Pana dotychczasowymi wypowiedziami, ale na PIS lidzbarski nie ma co liczyć.
Warto wesprzeć tych młodych ludzi "O dzisiejszym Święcie Wojska Polskiego pamiętali patrioci ze stowarzyszenia „Nowa Warmia”. Pojawili się w namiocie pod Wysoką Bramą, gdzie zgromadzonym gościom rozdawali ulotki następującej treści:"
Gdzie był lokalny PiS, nie ma Was.

Żal
9 lat temu

We współczesnej Polsce pojęcie "PATRIOTYZM" całkowicie się zdewaluowało. Kiedyś serce rosło na dźwięk hymnu czy marszu defiladowego. A teraz? Pseudopatrioci z aktualnie rządzącego, jedynie słusznego, ugruPOwania skutecznie wyleczyli obywateli z dumy, godności, honoru, ambicji i poczucia wartości.

Dodam, że
9 lat temu
Reply to  Żal

Politycy rozłożyli armię na łopatki. Pluton poborowych z lat 80-tych rozniósłby w pył dzisiejszą "kompanię zawodową". Szkolnictwo wojskowe praktycznie nie istnieje. Niewiele pozostało z sieci koszar i poligonów, brakuje dobrze zorganizowanego systemu powołań i szkolenia rezerwistów. Zapasy mobilizacyjne pozostają w rozsypce. Kolejne przykłady można mnożyć w nieskończoność.

Link
9 lat temu
Reply to  Żal
krzysztof
9 lat temu

14 sierpnia 1385 w Krewie- powstaje najsilniejsze w Europie państwo ,ale w herbie nie ma kaczki

zorientowany
9 lat temu
Reply to  krzysztof

Włączenie Litwy w skład Królestwa… Napisz wprost.
Oto podwalina obecnych "arktycznych" stosunków polsko -litewskich…

krzysztof
9 lat temu
Reply to  zorientowany

no to jesteś słaby w historii…..bo jest jeszcze do dodania kilka dat

zorientowany
9 lat temu
Reply to  krzysztof

słaby jesteś z psychologii…. nie potrafisz merytorycznie odnosić się….

Oj boli.
9 lat temu

A co na sławetni radni m,lidzbark War, i okolic po termy z ul,niby " K O M P I E L O W A"? Zrobili na złość sami sobie.Panie Przew,Rady Miasta Lidzbark Warm.Nie wciskaj Pan "KITU" normalnym Ludziom.Czy słońce Panu dokucza.? i że Panu magistra dali?

czytelnik
9 lat temu

A może ktoś wytłumaczy , dlaczego to niby "miasto" miałoby organizować święto wojska ?
Bo rozumiem , że to wojsko chciało ,a miasto wolało kaczkę .
Tego dnia w Warszawie była defilada , i może zwyczajnie generalicja z Lidzbarka tam chciała się polansować ? Czy chcieli w Lidzbarku ,tylko się burmistrz nie zgodził ?
A w środę co było ? Nie było np.mszy w kościele na Wiejskiej w intencji wojska ? Można było przyjść i poświętować .
Głupio by było żeby to "miasto" organizowało święto wojsku ,które tak na oko jest bogatsze .
A święta kaczki nie lubię ,ale piętnastego sierpnia nie ma chyba w Polsce żałoby narodowej ,więc o co ten krzyk ?

krzysztof
9 lat temu
Reply to  czytelnik

czytelniku….poznaj historię,, a zobaczysz ,że ten dzień to nie tylko święto wojska..i nie chodzi tu o humor i żałobę,..o coś więcej o Honor i Ojczyznę

krzysztof
9 lat temu

święto zabitej kaczki..Miasto świętuje kolejny raz 15 sierpnia ..chciałbym zapytać Burmistrza -czy zna historię Polski ? czy wie co w naszych sercach symbolizuje Sierpień? Komorowski z humorem ulepił Orła z czekolady. i już nie jest Prezydentem…bo to nie o humor chodzi lecz Honor Panie Burmistrzu.a ci co w komentarzach piszą o zabawie niech idą na motocross.

sssssssss
9 lat temu

12 sierpnia w JW były uroczystości z okazji tego świeta. W defiladzie w Warszawie brali udział żołnierze z naszego pułku. Pewnie Pan Redaktor zapomniał przyjść. Wstęp był wolny .

ggg
9 lat temu
Reply to  sssssssss

pomyliliście daty, w ten sposób nie dajecie dobrego przykładu

Mieszkanka Lw
9 lat temu
Reply to  API

przedstawiciele naszego wojska z tego co mi wiadomo w tamtym roku tez byli w warszawie a jednak nic nie stalo na przeszkodzie swietowac ten dzien i w naszym miescie.

pasjonat
9 lat temu
Reply to  API

Ty chyba jesteś ……., nie powiem bo szkoda słów. A zastępca burmistrza to nie był reprezentant burmistrza. Brała udział w tej ceremonii. Wstęp był wolny, mogłeś przyjść. Średnio inteligentna małpa zrozumie, że skoro kilkuset żołnierzy pułku bierze udział w centralnych obchodach w Warszawie to pozostali muszą to zrobić wcześniej, ale nie Ty.
Gościu psujesz dobre imię Lidzbarka.
Dziwię się, że Ci jeszcze nie sprawili ….la….

pasjonat
9 lat temu
Reply to  API

A co ty wiesz o defilowaniu jak Ty w wojsku nie byłeś.

ggg
9 lat temu

W tym wyniosłym i chwalebnym dniu, uroczystość upamiętniająca organizowana przez lidzbarskie wojsko i władze samorządowe(miejskie, powiatowe ) to fikcja :(!
Za to mamy święto kaczki i motocross ! 🙁

qwerty
9 lat temu

Z tego co wiem, to głównym organizatorem swięta Wojska Polskiego było Wojsko – Jednostka. widocznie ktoś uznał że nowy Burmistrz nie jest z właściwego układu i nie będą mu robić promocji.

J.R.
9 lat temu

Wywalić Całą lidzbarską władzę z miasta .To jest przykład kim oni "Są" i co reprezentują. Panie TOMKU! Brawo za pierwszy wpis i naukę.Przykre to, bardzo przykre, po prostu …….. i tu niech każdy sobie dopowi

pasjonat
9 lat temu
Reply to  J.R.

A kim Wy jesteście – żenada. O WP się upominacie a w nim nie byliście

TomaszCzajer
9 lat temu

Do władz Lidzbarka Warmińskiego.
Wstyd, żenada, dno intelektualne? Trudno znaleźć określenie i trudno to nazwać. Brak flagi na maszcie, brak uroczystości ku czci WP, a za to jakieś nikomu niepotrzebne święto kury czy kaczki. Wiedza z podstawówki i szkoły średniej powinna wystarczyć do zrozumienia, jak ważny to dzień. Wojsko Polskie broniło i broni kraju, nas i naszych rodzin, naszej własności i wolności. Tego nie rozumiecie? Nie stać was na okazanie szacunku obrońcom naszej Ojczyzny.
Dodam jeszcze, że Bitwa Warszawska ( z kluczowym zwrotem 15 sierpnia 1920 r.), jest zaliczania przez większość historyków do 20 najważniejszych bitew w nowożytnej historii.
Proszę polskiej historii się pouczyć, wtedy łatwiej będzie zdecydować. Kaczka czy Święto Wojska Polskiego?

czytelnik
9 lat temu
Reply to  TomaszCzajer

Nie napinaj się ,bo ci żyłka pęknie …

Aga
9 lat temu
Reply to  TomaszCzajer

Obrzydliwe, aby w taki uroczysty dzień cieszyć się morderstwem kaczki jeszcze raz obrzydliwe!!!!

...
9 lat temu
Reply to  Aga

Panie API. A czy w Pan wywiesił w tym dniu flagę narodową?

70
0
Would love your thoughts, please comment.x